loading...
ایران باستان
رضا بازدید : 139 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

روزی شه شاهان ما                                       در یک نیایش با خدا

گفتا به پاس کار من                                       اندیشه ی پر بار من

روزی  مرا فرصت بده                                   رو ح مرا مهلت بده

تا بنگرم خاک وطن                                       آن سرزمین پاک من

گفتا خدا به شاه ما                                         ره بر تو بادا هر کجا

کردی جهان را شادمان                                   اینک تو و این هم  جهان

کوروش اهورا را ستود                                  جز شوق پارس در او نبود

با یک فرشته شادمان                                     آمد به سوی این جهان

ناگه که او آهی کشید                                     جز آب و نم  چیزی ندید

گفتا چرا خا ک تنم                                        اینگونه گشته غرق نم

ویرانی خاکم زچیست                                    فرشته هم آرام گریست

کوروش به او گفتا مرا                                   با خود ببرتا هر کجا

تا بنگرم  پوران من                                       هستند نگهدار وطن

با یک نظربرشهر خود                                    کوروش کمی افسرده شد

جز مهدی وعبدالوحید                                     عباس و سجاد و سعید

نامی ز پوران نشنید                                        آهی ز دل آنجا کشید

گفتا که این گویش زچیست                               عباس و عبدالله کیست

فرشته بنشست و گریست                                  گفتا که اینها عربیست

بعد از تو ای شاه جهان                                    ایران به دست تازیان

ویران و یکصد پاره شد                                     نسل توهم آواره شد

گوروش برآشفت و شکست                                که نسل من آواره گشت

قومی به ما ها چیره شد                                     افکار انسان تیره شد

پس شاه شاهان را چه شد                                  آن سرفرازان را چه شد

اینک تو بر من کن روا                                        تصویر ایران مرا

کوروش که تا آن را بدید                                    ناگه زدل آهی کشید

گفتا که این خاک من است                                 این نقش ایران من است

پس شرق و غرب آن چه شد                              آن هند وآن یونان چه شد

اینک مرا با خود ببر                                        به سرزمین های دگر

تا بنگرم همچو قدیم                                           فخرو شکوه عالمیم

کوروش در آفاقی دگر                                      با خرقه پوشی رهگذر

گفتا که من هم دم به دم                                      از خاک ایران آمدم

آن رهگذر گفتا جوان                                        تویی تروریست جهان

گوروش زدل آشفته شد                                     ازاین ولایت خسته شد

گفتا که ای دادار من                                        این نیست آن خاک وطن

خسته ام و بی همسفر                                      مرا از این دنیا ببر

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سیگاری نیستم اما هنوز از بهمنی میکشم که بابام روشن کرد...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما ابرمرد تاریخ ایران کیست؟
    به نظر شما بزرگ ترین سردار ایرانی قبل از اسلام کیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 270
  • بازدید کلی : 3,806
  • کدهای اختصاصی